Nov 24, 2010

Sepetang bersama mereka


Semalam merupakan sesi mengumpat ghibah2 menjalinkan ukhuwah yang lama terpisah. dah lama jugak aku ngan fana tak jumpa member aku yang seorang ni sebab dia dah pindah ke sekolah teknik ambil aliran perdagangan. kami pun buatlah lawatan sambil bergebang ke rumah beliau.



Smart seyh pakai blazer bagai. aku paling semat pun pakai lab coat je.
sob sob
 
macam macam topik keluar. dari yang buruk hina nista sampai lah sesuci lebaran. dari mengumpat ngumpat orang sehinggalah membincangkan matlamat hidup selepas SPM. ada yang nak study overseas lah, nak masuk tentera, nak buat bisnes kosmetik, nak ada anak berapa, nak laki kerja apa segala bagai lah.



balik tu ayah aku ambil dari rumah daf. nak sampai rumah aku kena lalu sekolah. cakap pasal sekolah. ayah aku mula la sesi mencuakkan aku dengan berkata

'' Hah tahun depan kau dah nak peksa SPM. Peksa yang menentukan kau masuk mana. kalau PMR boleh lah tibai2. ni peksa penting ni skina. kau kena score betul2 nih ''

''Ayah ,Cik Sal yang datang rumah tadi dah balik ke belum? "

  HAHA punya lah nak tukar topik.




p/s : dialog ayah di atas telah ditapis dan diedit kerana terlalu menCUAKkan





.




4 comments:

Nurfarhana said...

aisehh, tentera jangan ckp weh! tak dpt restu la deyh. and guess what? malam tu aku terus buat research ATM. nak sgt!

Kina Kinot said...

nak masuk tapi xnak guling. bolehh?
ahaha

Nurfarhana said...

aku nk!

Kina Kinot said...

eleh meja kantin kotor sikit pun xboleh. huh

Meh tanya meh

Archives