Mar 23, 2012

SPM Result

Sajee je kan letak gambar Amalina besar besar.



Kalau kat Indon diorang sebut Ass.Am.Pay(SMP). Sama ke benda tu dengan SPM? Tanya je. Bukan aku tengok pun telenovelavenezuela Indon ni. Nak nak yang Na na na nada cintaaa.

Okay few weeks before SPM result keluar memang aku dah neves gila lagi2 setiap kali orang cakap pasal result SPM. Perut aku kecut umpama tisu Tesco yang direndam di dalam air.

Sehari sebelum tu memang takleh tidur fikirkan semua kemungkinan. Aku target lebih sikit je daripada trial. Ulang alik bilik air, neves sangat punya pasal. Orang yang tak neves tu memang abnormal sey. Pagi tu bangun awal gila. Pukul 8. Awal ah tu. Biasanya aku bangun pukul err. pukul 12. Hahahaha.

Pastu gosok baju. tudung semua duduk bawah. Baca paper. Sepatah haram tak masuk. Tepat pukul 10 aku cepat SMS result. Ingatkan boleh lah dapat tahu dulu. Kalau teruk aku mintak ayah aku hantar aku sorang je pegi sekolah. Kalau agak2 OK bawak ayah sekali. Mak aku memang awal2 dah surrender. Tunggu kat rumah je. Diorang takleh tidur malam tu. Over tau. hahahaha

Pastu tak reply2, So aku tawakal je pergi sekolah sorang. Sampai2 je kena duduk luar pagar sebab Pak Guard tak kasi masuk. Ceit betol. Sarah Anne datang je terus dia cakap "Kau, Jiji, Wan dalam list aku" Aku dah kecut perut dah time tu. Terus call ayah mintak datang. Kalau-kalau.................

Masa cikgu tengah cakap kat depan pasal peratus2 sume tu. Eh yeke pasal peratus? aku pun tak dengar. Time tu aku tengah kunyah biskut sambil peluk tubuh. Very the 'like a sir'. Cikgu Kalsom, Cikgu Rosmini boleh ambik gambo aku kan time tu. Kalau mintak aku pose lagi afdal aku rasa. Ceh! ahahahaha

Pastu dapat result. Ayah aku sebak. Aku pun sebak. Aku pun nangis. Tak sabar nak balik rumah nak bagitahu mak. Nangis atas pentas. Macam DAMN! pastu tak sempat nak jumpa cikgu. Nyesal rasa.

Aku plan nak ambil Medic. Macam cliche kan budak straight A's ambil Medic. Tapi memang tu minat aku. Aku rela fight dalam bidang yang aku minat daripada aku masuk bidang yang katanya banyak peluang pekerjaan tapi aku tak minat. Lagipun pasal kerja bukan kita boleh predict. There must be ups and downs in everything kan. It's not like kita belajar hari ni, kita grad minggu depan. So be prepared jelah dengan market yang ada masa kita grad nanti.

Daf ada suggest ambil biasiswa Petronas. Tapi bila aku tengok,takde course yang aku nak. Nanti aku survey biasiswa lain. Doa2kan lah ye aku dapat. Aku tahu persaingan sengit. Very. Tu yang cuak tu. Ada yang cadang overseas sume. Aku noob ar pasal benda ni semua. Nasib ada A-are. Sudi nak surveykan. Hik.
Mak aku macam tak kasi je. Dapat pun tak lagi mak. Rileks ar mak. Akak aku dah mimpi2 nak pergi Ireland nak tengok replika kapal Titanic. Aku sendiri pun taktahu benda tu wujud. Yeye katak akak aku tu. keh keh.

Pada member yang tak capai target tu, steady k. Nanti masa kat Uni kita semua sama je. Kena start balik daripada kosong.

Eh kita dah tukar template blog. Eh kisah ke?

Itu je. Kbye.

No comments:

Meh tanya meh

Archives