May 23, 2011

Kamilah cucu-cicit Picasso

phew baru je balik sekolah pukul enam tadi . tak mandi lagi niaa. aku nak cerita satu benda niaa. tadi aku masuk pertandingan melukis!!! peh dah berkurun kot aku tak masuk. last time aku masuk tahun lepas masa pelancaran MPPG. tu pun dapat nombor 6 saguhati je. dapat lerr hamper kecik balik umah.

this time around aku masuk pertandingan ni lain macam sikit. dia takde venue. syarat dia kena buat kat rumah sebab dia bagi tempoh. sebelum pekse lagi cikgu dah bagitau dah tampal kat kelas. tapi aku delay2 nak jumpa cikgu sebab nak exam lagipun. takde mase weii.

then pagi tadi aku jumpa cikgu yang incharged Cikgu Hafizah. mula2 dia hangen jugak ar. sebab benda tu kena buat folio sekali ape semua and due date dia hari rabu ni. tapi kena anto esok. aku dah nak givap dah tadi. cikgu pun cakap "awak tak payah masuk ar senang!". kecik jugak la hati sekejap. aku siap bisik kat unul dah "aku nak tarik diri ar. cikgu dah kata gitu" unul pun kate "haishhh! masuk je wei. mane tau ade rezeki"

pastu aku naik atas ajak adham sebab dia berseni sikit nak bagi idea. tak lama lepas tu dia dengan farid join sekaki competition tu. wah wah ! trio!

and everything run smoothly. cikgu pun happening!














and these are the products that worth 3 gallons of sweat from 8a.m till 6p.m. fuh!!

adham's

farid's

mine. the pokok kelapa look some kind of weird
tak cantik mana tapi boleh lahh daripada takde. hakhak.

mase kitorang nak balik cikgu dah bingit je sebab lambat sangat, dah lah dia ade baby kat rumah. dah nak nanges dah. sian pulak aku tengok.

cikgu : cepatlah awak. suami saya dah telefon dah
unul   : kenapa cikgu? dia garang ea?
cikgu : tak. saya tak suka nanti dia merajuk. susah nak pujuk

* insert bunyi cengkerik di sini *

3 comments:

Anonymous said...

yang cikgu punya suami tu kenapa gedik sangat ? hahahahaha.nyampah aku

adam㋡ said...

jgan laa tulis nme ak kat lkisan tu
malu ..
hehe

Kina Kinot said...

barang yang lepas jangan dikenang. naseb baek aku tak tag sekali tau

Meh tanya meh

Archives