Feb 12, 2011

Simpan pun tak guna. baik cakap!



trying to bath the grief away


Tadi aku bloghoping to one of my tuition mate's blog. baru je sekejap tadi.dia ade lah cerita sikit2 pasal Larian Mahkota di mana sekolah aku pun terlibat sama. bukan sekolah aku je. malah seluruh sekolah di negeri johor. aku kira ini adalah salah satu cara Tengku Mahkota Johor untuk mengeratkan hubungan dengan rakyat atau aku kira sebagai satu cara untuk menokok koleksi sijil pelajar negeri johor. eh jahat nau mulut aku.


bukan! aku bukan nak cerita pasal larian tu. bapa banyak kilometer kitorang redah. bapa banyak topik kuar sepanjang larian. eleh bukan lari sangat pun. aku lah. orang lain tak tahu.


haaa. pasal bloghoping tadi.
aku macam jeles tengok hubungan dia dengan kawan2 dia. siap buat vidiyo. cracking some jokes. giggling around. jeles? tak tak. lebih kepada terkilan. sebab aku dengan kawan aku tak macam tu.


my sisters once told me


" dik, zaman kau sekolah sekarang ni memang ko rasa biasa je. bangun pagi, pergi sekolah, belajar, xtra class, balik, tidur. tapi bila kau dah kerja dah sambung belajar nanti kau akan rindu semua pasal sekolah. siap ngidam nak pakai baju sekolah balik"


but somehow aku tak rasa yang aku akan rindu. malah nak lupakan lagi ada. seboleh boleh nak lupakan. bukan kacang lupakan kulit , habis madu sepah dibuang or what not. aku pun tak tahu kenapa. mungkin aku bukan seorang kawan yang berguna, boring, dull, monotenous, flat! <-- bukan nak mintak pujian mahupun simpati. at times aku rasa aku patut hidup sorang. tanpa kawan2. bukan diorang menyusahkan aku. seriously no!. but it's me. . 


tapi aku ada seorang kawan yang masih layan aku seadanya walaupun aku takes her for granted. kalau aku susah aku cari dia. she's always there for me. kalau aku senang tak sikit pun aku hiraukan dia malah aku persendakan dia. bila aku ingat balik. aku rasa tersangat teramat amat sangat bersalah. sedih. sedih dengan diri sendiri. Imma selfish brat!


haih. If only I can turn back time. haih


it's such a great feeling to have a friend like you
kepada 'she' that I mention about = I'm sorry. you can always put the blame on me.


p/s :  ini adalah apa yang aku rasa dan apa yang aku rasa aku luahkan .jujur tulus mulus kudus etc. andai terasa harap maaf.

No comments:

Meh tanya meh

Archives