Feb 23, 2011

Ada apa hari ini?

Malang berganda. yess itulah yang terjadi kat sekolah harini

pagi2 datang sekolah aku dah kelam kabut. bekpes pun telan tak telan je rasa sebab rushing gila bab*.

pastu dah tau lambat chill je masuk barisan kat perhimpunan. then aku duduk barisan kelas paling belakang sekali. padan la dengan kelewatannya. pastu bukak diari pelajar macam biasa. tiba tiba!!

sokseksosek. *terhidu something*

sebijik bau lipas. aku cek2 beg rupanya ade lipas tersesat sekor dalam beg. biase kalau kat rumah dah tak cukup tanah aku lari, tapi disebabkan waktu tu perhimpunan dan waktu baca doa aku terjerit sikit. Ehh!!


orang kelas sebelah dah cuak kebebeh dah. siap buat2 concern tanya " eh awak kenapa kenapa? "
aku pun sambil tangan ligat zip beg ( supaya lipas tak keluar dan mengakibatkan kekecohan melampau ) menjawab " hek hek takde pape takde pape "  * dalam hati = siap kau lipas, nanti kau!

pastu biaseeelah. kena rotan sebab tak pakai uniform.

haa then aku masuk kelas.period sejarah. aku punya cuak sampai tak nak bukak beg. sanggup pinjam pensel orang belakang. sepanjang mase sejarah aku pikir camne aku nak usir lipas ni.

habis je sejarah aku tarik beg pergi belakang port rai tepi pintu. aku bukak slow2 beg. kasi shake2. lipas pun kuar. yang si rai baik hati giler pergi sepak sekencang yang mungkin sampai kasut dia terbang bersama2 lipas dari tingkat empat bangunan sekolah.Hakhak. Sian Rai, Padan muka kau lipas !



tak cukup dengan itu.

petang tu pulak ada meeting. dah nak habis meeting tu junior aku tegur " kak ade spot kat belakang"
perghhh perit perit

then dengan keadaan yang sebegitu selekeh plus tanpa segan silu plus haus tanpa tahap aku pun gerakbeli oreo shake. ni dah tak kire malu dah. ni sayang tekak punyer pasal la ni.

sarah yang tolong belikan. aku duduk tepi. dah siap aku pun dengan lahapnya meneguk. Gukgukguk. ahhhhhhhh

tapi aku lupa yang style sarah dia takkan amek penutup whereas aku dah terbiasa ade penutup cawan. wahhh..! tumpah dia jangan cakap ah. budak Tadika Kemas tu pun comel. *nama pun kemas

akhirnya aku balik dalam keadaan yang amat MENGAIBKAN !

2 comments:

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHA.bapak ah ! malang habis dah tu

Kina Kinot said...

the baddest day kata sarah. dah bole nyanyi dah

Meh tanya meh

Archives