Dec 28, 2010

Kenali diri jawapannya pada hati


Caution : ini adalah entri pasal tag bukan pasal luahan hati penulis.

penge'tag' = Tika Tikot


kan best kalau ade choice A.B.C.D. tak payah aku mengarut panjang2.

1.Siapakah nama sebenar anda dan maknanya sekali
Nasiha Shakina = tarak makna
nama aku sedap tapi takde makna. sedih tak? tapi orang tak selalu panggil nama aku shakina tapi sakinah sebab mungkin nama tu lebih common atau senang disebut atau hobi diorang memang menyusun huruf sejak kecil. Sakinah bermaksud ketenangan. tapi nak dijadikan cerita. pada suatu hari aku belajar tajwid masa kelas Pendidikan Islam tingkatan berapa aku dah tak ingat.

Ustazah : hari ni kita akan belajar hukun Nun Mati atau nama lainnya Nun      
              Sakinah
Mr. X     : ustazah, habis sakinah maknanya mati?

*pasrah pasrah        


2.Pernah tak anda jatuh cinta? (ceritakan sikit)
 cinta? belum! crush banyak


3.Apakah yang anda cintai buat pertama kalinya?
apakah? maknanya benda la kan. bukan orang kan. entah dah lupa. tanya mak aku ar.

4. Sukakah anda pada kelebihan diri sendiri?
suka suka suka. percaya atau tidak aku ada kelebihan yang mungkin ramai orang ada dan mungkin juga tidak. kalau aku mimpi atau terfikir atau rasa mende yang tak sedap, esok lusa mesti aku dapat berita gembira sampai. contoh: aku selalu mimpi aku takde A langsung sebelum dapat result UPSR dan PMR. jarang sangat aku mimpi dapat A banyak. adalah dalam nisbah 5:1. ngeri gila. esok lusa mesti dapat result yang lain dari apa yang aku mimpi. ada banyak lagi bukti tapi malas cerita sebab tak ingat dah. 


5.Pernah tak anda menangis sorang sorang. apa yang anda lakukan?
unfortunately pernah. kalau aku ada masalah selalunya memang aku nangis sorang2 mase semua orang dah tidur. tak selalu share dengan orang. kalau share pun benda yang kecik2 je. kalau masalah besar aku simpan sendiri je.tapi nangis sebab boipren belum lagi dan harap tak akan pernah. euww tak berbaloi !


6.Kalau anda kegembiraan, apa yang anda ucapkan?
a) alhamdullilah
b) alhamdullilah
c) alhamdulillah
d) semua di atas

jawapan aku d.

No comments:

Meh tanya meh

Archives