Dec 23, 2010

Apa kena mengena jejemput dengan xmas?

Petang petang hari cenggini seronok layan chat ngan memember FB selain layan kudapan petang. yelah budak2 sekarang. zaman IT. ICT segala bagai T lah senang cerita.bukan anak teruna je boleh lepak depan PC. anak dara pun boleh. kalau dulu gadis2 melayu, petang petang ni lah time depa pakat pakat duduk reramai kat pangkin bawah pokok mangga depan rumah sambil layan borak sesama dia. samalah pun macam FB niaa.tinggal lagi tak dengar suara je. huh kalau la ek FB boleh dengar suara alamat tiap2 hari ada je orang mati kebuluran kebingitan. intro je dah ngarut. apesal baca!

aku? aku biasa petang petang gini apa lagi kalau tak pekena jejemput ikan iblis bilis lawan sama teh o panas sambil bersimpuh ayu depan tv. kunyah pun tutup mulut.aku makan jejemput je. tak macam hangpa makan scone cicah jem stroberi



+



tadi aku chat ngan classmate aku. nama penuh dia Joanna Bunga Noah. sangatlah feminin nama siap berbunga-bunga mak dia bagi habaq hang. aku tak pun panggil bunga. macam adik adik. aku panggil joanna. tapi panjang nau. tak best pulak kalau tengah seronok ngumpat2 lidah terbelit tersasul sebut nama dia. dah spoil mood ngumpat. so pendek kan citer aku panggil dia JOE. baru best. Ya Allah!

Joe ni kristian + murut. so banyaklah perihal tentang kristian yang aku rujuk kat dia kalau ada sebarang kemusykilan. contoh: pada kepercayaan depa Santa Claus yang selalu sembang kencang seru hohoho sambil tabur hadiah tu wujud ke idak. jawapan dia TAK. aku memang dah agak dah. itu cuma myth je. sepesen jugak la kiranya macam loch ness creature tu.

oh oh lagi satu kan sekarang tengah di ambang wati krismas. aku terlintas tanya dia masa chat. mula2 serba salah nak tanya. tapi apa salahnya bertanya utk info tambahan kan kan 

''ermm joe kalau mase xmas kan korang selalu makan turkey tu kan. korang buh wine tak. ke benda tu halal? ''

'' tak pun sebab wine haram doe. lagipun aku tak makan pun turkey tu.mak aku tak reti masak. plus oven tak muat ''

sakan aku gelak tang oven tu. 

barulah aku ingat yang kristian ni ade 2 jenis. satu protestan. satu lagi katholik. joe ni hak protestan. sebab tu lah wine/whisky/rum/vodka/beer segala tok nenek dia lah. haramm.

ooooooooh baru aku tau. 5 harekat 'oooh' aku lepas die bagitau gitu. aku pikir semua agama selain islam halalkan arak.


p/s : berbalik pada title post. aku pun takde jawapan


No comments:

Meh tanya meh

Archives