Nov 16, 2010

Rindu-rinduan jadi kenang kenangan

Opps tak cukup korem


Title punya la syahdu. Leleh la siak. Okay, masa aku berlayar itu hari (29 Ogos - 10 September) , aku kenal dengan ramai kawan yang datang dari semua negeri di semenanjung. aku tak senang nak rapat dengan strangers tapi tak tahu kenapa aku jadi rapat gila dengan mereka ini walaupun tak sampai satu hari kenal. Geng perempuan dikepalai oleh Yang Berhormat Kak Adib *sebab dia paling senior dan paling havoc. Geng lelaki pula diketuai oleh Yang Menurut Perintah Bidin. 


Masa dalam tempoh berlayar kami asyik merungut je nak balik sampai ada yang menangis bila termenung sendiri. Penat lah. Mengantuk lah. Melecet sebab kena batu karang lah. Muka bak kicap cap kipas la.


Tapi...kita semua terlupa






..bahawasanya  kita akan rindu nak mabuk sambil baring atas kapal yang maha panas.





annoying betul  muka bidin waktu ni
...bahawasanya kita akan rindu nak pasang tutup layar yang talinya berselirat dan selalu je salah pilih




Tuan Amran dan Tuan Salam

....bahawasanya kita akan rindu time kita kena denda dengan navy2 kat atas kapal aspecialy Tuan Amran
.




........bahawasanya kita akan rindu nak rebut-rebut brasso yang limited untuk polish segala tok nenek tembaga yang ada kat atas kapal. seperti fairlead, twin bollard .etc. 
See aku masih ingat la wei






....bahawasanya kita akan rindu nak bermanja manja dengan bull ring di tengah panas








bahawasanya kita akan rindu nak main2 air sambil pakai BA sambil bergeli-geli dengan gamat sambil terminum air masin












tapi....













yang paling aku rindu adalah 






CO kita!
 Leftenan Komander Mohd Zaidi Bin Ibrahim TLDM\






P/S: If we ever meet again!









2 comments:

Unknown said...

Ang mang saja nak ungkit kenangan lalu kan? Hahaha. Top notch, kina. Kudos!

Kina Kinot said...

Aku cuma er er....

er..

rindu kat korg.

fuh lega dah ngaku. :)

Meh tanya meh

Archives