Dec 6, 2011

Of a gynaecologist-to-be

Saja nak tiru Jo. Tulis tajuk mesti nak ada perkataan of kat depan. Konon trademark lettew. Eh dah lama aku tak bebel panjang kat sini. Just so you know cita-cita aku nak jadi Gynaecologist. Tapi bila cikgu tanya nak jadi apa mesti aku jawab Doctor sebab sifat malas yang melampau nak explain apa itu Gynaecologist. Make it short and simple.

Aku tak tahulah kenapa aku minat nau nak further study dalam bidang ni (Obstetrics and Gynecology). Lantak la orang nak kata aku pervert ke hape. Maybe dah ada darah kebidanan yang mengalir dalam diriku ini. Nenek aku di Negeri Sembilan ialah seorang bidan. Orang kampung panggil dia Bidan Timah tapi aku panggil dia Wan. Macam kurang ajar tapi sesungguhnya panggilan Wan itu bukan merujuk kepada nama seperti kau panggil classmates kau (read : Syazwan dan Hazwan) tetapi sebenarnya ia adalah subtitution bagi panggilan Nenek. Wan jugak handal mengurut. Pernah sekali aku terpeleot sebab gelojoh nak masuk rumah cepat lepas kunci pintu malam-malam dan dapat sebijik lebam kat buku lali. Besar dia macam half bola ping pong. Wan aku urut ala-ala je dah baik. Boleh berlari terus. Ok yang itu exagerration. Despite her frail figure,Wan jugak handal masak lemang yang enak, tiada taranya di Nusantara ini . Ok yang itu tak ada kaitan.

*Masa aku tengah menaip ni ada benda gerak-gerak atas loteng aku. Seram tak?*

The thing is.... aku tak tahu path aku. Yang aku tahu lepas ni aku nak masuk Matriks atau Asasi. InsyaAllah kalau dapat (doakanlah ye). Cakap pasal Asasi ni aku rasa nak ngamuk sikit. UPU punya website tu aku rasa macam nak bakar je hidup-hidup. Tapi aku sedar ia adalah suatu benda yang virtual dan bukan hidup. Jadi aku batalkan niat aku tu dan ambil keputusan untuk mencarut dalam hati sebelum beristighfar. Punyaaaalah lembab mcm nak mati. Dia memang boleh bukak tapi dia tak boleh proceed. Kenapa entah. Senggugut agaknya.

Ok kita proceed. Rasa nak jadi Gynae tu sangat membuak-buak bila ada member yang support. Support di sini termasuklah mengajar aku cara untuk mengeja GYNAECOLOGIST dengan betul dan booking aku awal2 bila nak bersalin nanti walaupun diberi ancaman yang aku akan merobek dengan muka yang kejam. Thanks pada sesiapa yang terasa. You know who you are. Hehe. Yang terharunya bila ada yang kata "aku taknak beranak kalau kau tak jadi gynae ". Aku tahu dia tak serious tapi aku nak jugak terharu. Lantak. Bila aku kata nak further study overseas (CEWAHH), akak aku terus suggest Ireland atas alasan dia nak tengok replika Kapal Titanic kat sana sama2 dengan laki dia. What the.....*sebenarnya yang ini pun takde kaitan*

Buat masa sekarang hanya duduk di rumah. Bangun pukul 12 setiap hari dan terus lunch. Apa jenis anak darakah ini. Aku nak kerja tapi mak aku kata tunggu semua settle ( tak payah tahulah apa di sebalik 'semua' itu ). Akak aku pulak asyik desak aku supaya kerja dekat Stesen Minyak Petronas yang baru bukak kat seberang jalan rumah aku. Abang aku masih dalam dunia dia sendiri. Masih tak percaya yang aku dah lepas SPM. Dia ingat aku Darjah 6 lagi. Ada ke..........?

*Masa aku menaip ini bunyi2 kat atas loteng itu dah hilang. Digantikan pula dengan bunyi cengkerik kat luar tingkap. Apa yang cuba aku sampaikan ni. ? *

Sampai situ je lah nak bebel. Panjang-panjang penat pulak korang nak membacanya. Itupun kalau baca. Okay lemme ends this nice entry(ptuih) dengan kompilasi gambar2 GOJES yang aku dapat masa buat research tengah malam buta dengan satu makhluk bernama Datin Paduka Nurfarhana Jamaludin. Eh lupa nak umum kat satu dunia yang saya, Nasiha Shakina binti Mohd Safil dengan rasminya adalah seorang school leaver. Eh maaf Datin Paduka, ternganjing pulak!



Takde motif












Thanks Google!

No comments:

Meh tanya meh

Archives